Rakennusliitto

Mobiilisovellus työajan hallintaan

RaksApp

  • Julkaisu:2015
  • Asiakas:Rakennusliitto
  • Demo: www.raksapp.fi
  • Kehitys: 2015-
  • Teknologia: Android, iOS, Windows Phone

Rakennusliitto mullistaa rakennusalaa uudella mobiilipalvelullaan. Positive Productionin kanssa yhteistyössä kehitetty mobiilisovellus RaksApp digitalisoi rakennusalan työaikakirjanpidon ja liiton viestinnän. RaksApp-sovelluksen saavat käyttöönsä kaikki Rakennusliiton jäsenet jäsenetunaan.


Uuden RaksApp-sovelluksen käyttäjät ovat palautteen perusteella innoissaan uudesta työkalustaan. Sovellus on helppokäyttöinen ja sen hyödyt näkyvät saman tien. Nyt rakentaja voi hoitaa työaikakirjanpidon nopeasti suoraan puhelimestaan.


Hyöty myös liitolle on selvä. RaksApp-sovellus nostaa viestinnän uudelle tasolle ja samalla parantaa jäsenpalvelua. Rakennusliitto haluaa olla avuksi jäsenilleen ja toimia edelläkävijänä myös digitaalisessa maailmassa. Uuden RaksApp-sovelluksen avulla Rakennusliitto saa viestinsä suoraan jäsenen taskuun ja näin myös jäsenet pysyvät paremmin ajan tasalla alan tapahtumissa ja uutisissa.


Askel digitaaliseen maailmaan on mullistava koko rakennusalalle niin rakentajien kuin liiton näkövinkkelistä. Jos toiminnan hidasteena liitoissa koetaan viestinnän tehottomuus, ei sitä ongelmaa ainakaan rakennusalalla enää ole.


Teknisesti RaksApp-sovellus toteutettiin Android, iOs ja Windows Phone -alustoille. Se on ladattavissa lähes kaikkiin uusimpiin älypuhelimiin sovelluskaupoista. Mobiilisovellusten taustalle kehitettiin Google Cloud -pohjainen pilvipalvelu.


Positive Productionin toimitusjohtajan Pekka Nurmelan mukaan vastaava sovelluskehitys voisi sopia mille tahansa järjestölle. “Järjestön tärkeä tehtävä on syventää yhteyttä jäseniin ja aktivoida sekä sitouttaa heitä mukaan toimintaan. Mobiilisovellus tuo järjestön lähemmäs jäsentä kuin koskaan. Rakennusliitto on edelläkävijä järjestömaailmassa, katsotaan kuka seuraa perässä,” kommentoi Nurmela.


Suosittelija:

Positive Productionsin kanssa työskentely on ollut saumatonta ja helppoa. Meidän toiveita kuunneltiin aidosti ja niihin reagoitiin todella nopeasti. Samalla kaikkein villeimmille ideoille laitettiin ammattimaisesti jarrua, ettei mentäisi hätiköimään tai muuten asioiden edelle. Lähtökohtana oli luoda helppo, yksinkertainen ja nopea sovellus, jota kaikkein paatuneinkin raksaäijä osaa käyttää, eikä mielenkiinto lopu heti alkumetrien monimutkaisuuteen. Jäseniltä saatujen ensikokemusten perusteella tässäkin on onnistuttu erittäin hyvin. Projektin alusta alkaen meille tehtiin selväksi, että palveluperiaatteena on asiakaslähtöisyys ja sitä se todellakin on ollut! Olimme kokoajan tilanteen tasalla ja tiesimme missä vaiheessa edetään, kiitos POSP:n toimivan projektinhallinnan. Ensimmäisen vaiheen lopputulokseen olemme erittäin tyytyväisiä. Tästä kertoo myös osaltansa se, että sovelluksen jatkokehityksestäkin on jo keskusteltu, vaikka sovellus julkaistiin vasta kaksi viikkoa sitten!

Niko Seppänen, Rakennusliiton Raksanuoret

Helsinki: Salomonkatu 17 A
Joensuu: Kauppakatu 17 B
TOP