Optimoimme asiakkaan toimittamat sisällöt päätelaitteille
sopivaan muotoon ja asensimme ratkaisun Google Cloud
pilvipalvelualustalle.
Puolen vuoden käytön jälkeen ratkaisu on otettu käyttöön
useissa verkkopalveluissa. Kuormitus on noussut jopa 4 miljoonaan
pyyntöön päivässä. Pyyntöjen vastausajan keskiarvo on ollut n. 4
millisekuntia/pyyntö.
Positive Productionsin toteuttama ratkaisu on erittäin nopea.
Nopeus on merkitsevä tekijä. Mitä yhden sekunnin aikana voi tapahtua?
Tutkimusten mukaan yhden sekunnin viive sivun latauksessa tarkoittaa:
- 11 % vähemmän sivulatauksia.
- 16 % laskun asiakastyytyväisyydessä.
- 7 % menetyksen konversiossa.
- 47 % ihmisistä odottaa sivusto latautuvan alle kahdessa sekunnissa.
- 40 % ihmisistä poistuu sivustolta, jos lataus kestää yli 3 sekuntia.
- 52 % verkkokauppojen käyttäjistä sanoo, että nopeat sivulataukset vaikuttavat siihen tulevatko he sivustolle uudestaan vaiko ei.
Amazon-verkkokauppa selvitti, että 100 ms viive tarkoittaa
myynnin pienenemistä 1 prosentilla. Kaavaa noudattamalla yhden
sekunnin viive tarkoittaa 10% menetystä myynnissä.
5 vinkkiä nopeuteen:
- Selvitä hidastavat sisällöt analyysityökalujen avulla.
- Pakkaa kuvat ja tiedostot oikeaan kokoon.
- Poista sisällöt, joita et todella tarvitse.
- Hyödynnä välimuistia sisältöjen esittämisessä.
- Ota yhteyttä asiantuntijaan.
Lähteet:
http://www.akamai.com/html/about/press/releases/2009/press_091409.html
https://sites.google.com/site/glinden/Home/StanfordDataMining.2006-11-28.ppt
http://blog.crazyegg.com/2013/12/11/speed-up-your-website/